„Vindecă-te singur. E tot ce poţi face pentru tine.”

Probabil ai simţit de multe ori că cedezi presiunilor de la facultate sau job, că nu îţi mai suporţi familia care îţi sugerează că acum s-a terminat sesiunea şi ar fi momentul să îţi găseşti ceva de lucru, iubitul care îţi promite că nu te-a înşelat niciodată, iar tu te prefaci că îl crezi, deşi l-ai văzut weekendul trecut în mall cu o roşcată, la fel şi acum două luni sau un an, însă pe atunci blondul era predominant în peisaj. Probabil te-ai săturat şi de toate conversaţiile cu prietenele care te îndeamnă să o termini cu el sau de prietenii care nu ştii dacă încearcă numai să fie drăguţi sau îşi imaginează că joacă un rol în „Friends with benefits”.

Sau, la fel de probabil, nu ai simţit nimic din toate astea, însă ai alte o mie şi una de probleme de care ai vrea să scapi, şi multe gânduri îndreptate spre o viitoare evadare. Ne regăsim în oameni, în locuri şi în momente şi ne legăm fiecare amintire de câte o persoană, suntem dependenţi unii de ceilalţi, însă şi singurătatea are rolul ei. Până la urmă cât de rău e să fii singur? Am decis să îmbrăţişez singurătatea şi să îmi fac timp pentru mine, pentru mintea şi sufletul meu. Asta în mijlocul sesiunii, cu două zile înainte de examen, însă nu putem controla data apariţiei dramelor sau a crizelor de personalitate. Mi-am închis telefonul şi am început să citesc o carte pe care mereu o lăsam în urmă din cauza lipsei timpului, Viaţa ca o ţeapă.

691468

E genul de carte pe care ajungi să o iubeşti pentru că îţi oferă răspunsuri la întrebările pe care ţi le adresezi uitându-te în oglindă, pentru că devine un prieten în a cărui poveste te regăseşti, pentru că te învaţă să te iubeşti pe tine mai mult decât îi iubeşti pe ceilalţi, te linişteşte atunci când te simţi încordat şi te provoacă să transformi în realitate cele mai profunde dorinţe, pe care le-ai lăsat ascunse într-un colţ al sufletului tău. Este motivaţia de care ai nevoie pentru a îndrepta lucrurile şi pentru a-ţi transforma viaţa într-un loc în care vrei să trăieşti, în care oamenii din jurul tău ar tânji să trăiască.
Mi-am petrecut întreaga noapte savurând acest mic tratat antitratare şi multe calorii, iar câteva ore mai târziu am decis să fug, de oameni şi de presiune, am decis că visurile mele sunt mai presus de dorinţele persoanelor din jurul meu, că nu e cazul să mă gândesc la un viitor apropiat, dacă nu trăiesc prezentul. Am fugit singură la mare! Trei ore mai târziu şi 255 km mai departe, eram pe faleza din Constanţa, doar eu şi marea, fără gânduri şi resentimente, bucurându-mă de valurile liniştite, de zborul pescăruşilor şi de razele ce topeau ultimele urme de gheaţă de pe stânci. Oraşul ăsta îmi dă fiori. Simţeam un gol în stomac în copilărie, când veneam aici cu familia, simt acelaşi sentiment şi acum, după mulţi ani, de fiecare dată când revin, singură sau înconjurată de oameni frumoşi. Este un loc al amintirii, al regăsirii, este emoţie, linişte şi zbucium, este povestea multor iubiri scrise pe ziduri, pe care marea le-a spălat cu fiecare val. Azi am realizat că aici totul a rămas aşa cum era şi în copilărie, doar eu sunt schimbată de fiecare dată când mă întorc.
Cărţile pot face minuni, dacă ştii pe care să le alegi şi cum să te bucuri de ele, nu pot muta munţii din loc, dar te pot convinge să dai tu o fugă la munte sau, în cazul meu, până la mare.
2 gânduri despre &8222;„Vindecă-te singur. E tot ce poţi face pentru tine.”&8221;

  1. „Te învaţă să te iubeşti pe tine mai mult decât îi iubeşti pe ceilalţi şi te provoacă să-ţi transformi viaţa într-un loc în care vrei să trăieşti, în care oamenii din jurul tău ar tânji să trăiască.”

    Foarte interesant. Mulțumesc! Am să citesc și eu cartea aceasta…

    Apreciază

Lasă un răspuns

