Cluj

E puţin trecut de ora 4 dimineaţa, iar Google Maps mă poziţionează în Lunca Bradului, la intrare în judeţul Mureş. Sunt în tren, în drum spre Cluj, iar tentativele mele de a aţipi au fost în zadar. Aşa că privesc pe geam puţinele luminiţe care se zăresc, de obicei, proiectate pe câteva dintre multele biserici impunătoare. Las în fundal această imagine şi îmi focalizez privirea asupra a ceea ce se petrece în jurul meu.
  În plan principal sunt chipurile somnoroase a celor pe care îi invidiez pentru că au putut să adoarmă. Pe scaunul de pe partea opusă, vis-a-vis de mine, se află un domn suspect, ciudat, obsedat sau doar plictisit, care aruncă ocheade comice de 6 ore, de când am plecat din Bucureşti, urmate de îndelungate holbări asupra mea, a prietenei mele sau a tuturor organismelor vii din vagon.
Trei scaune mai în faţă stă o tipă simpatică, ai cărei ochi nu îi pot zări din cauza ochelarilor de soare pe care îi poartă încă de când s-a urcat în tren. Gazela doarme suav, cu gura larg deschisă, absorbind tot oxigenul, oricum prea mult respirat şi încărcat.
După cele 10 ore în care mi-am alinat agonia cu Oamenii fericiţi citesc şi beau cafea şi, de asemenea, cu multă cafea, am ajuns la Cluj. Deşi obişnuită cu vremea însorită şi călduroasă a ultimelor zile din Bucureşti, frigul şi picăturile de ploaie au fost primele care m-au întâmpinat, fără să ştiu că ulterior se vor transforma într-o combinare spectaculoasă dintre razele soarelui şi câţiva fulgi de zăpadă.
Pentru că Google Maps ne dădea bătăi de cap, am întrebat un poliţist cum putem ajunge la Cetăţuie. Foarte calm şi amabil mi-a explicat, timp de câteva minute, traseul scurt şi simplu pe care trebuia să îl parcurgem. I-am mulţumit şi am plecat la fel de nedumerită precum venisem, pentru că, în tot acest timp, singurul lucru asupra căruia mă concentrasem era accentul său de neînţeles pentru mine.
Unul dintre obiectivele pe care le-am vizitat a fost Muzeul Farmaciei. Un loc care m-a făcut să realizez cât de norocoşi suntem că trăim în acest secol. Ustensilele care erau folosite prin anii 1900 în domeniul medicinei dentare te-ar fi convins că este mai puţin dureros să îţi scoţi dinţii singur acasă. De asemenea, receptura muzeului, locul în care erau preparate substanţele medicale, arăta ca laboratorul lui Frankenstein, ducându-te cu gândul la o cameră de tortură.
Deşi am parcurs aproximativ 15 kilometri, timpul prea scurt, ziua de sâmbătă în care ne aflam şi orele care au devenit repede târzii, nu ne-au permis să vizităm multe dintre obiectivele pe care ni le propusesem. În câteva locuri ne-am creat amintiri amuzante, în unele, priveliştile ne-au amuţit, ne-au furat gândurile şi le-au dus departe, odată cu norii alburii, iar pe altele le-am îndrăgit atât de mult, încât ne-au convins că trebuie să revenim.

 

cluj1
Parc Cetăţuie
cluj18
Panoramă Cluj
cluj7
Biserica Sfântul Mihail din Piața Unirii
cluj6
Vitraliu Biserica Sfântul Mihail
cluj15
Figura centrală de pe baldachinul amvonului este Sfântul Mihail.
cluj5
Receptura Muzeului Farmaciei
stoma09
Expoziţia temporară „Istoria îngrijirii dinţilor”
cluj11
Casa memorială Matei Corvin
cluj12jpeg
Parcul Central
cluj16
Biserica Franciscană
cluj10
Bistro Viena
cluj8-1
Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei
cluj12
Incursiuni Dadice în Spaţiul Virtual
cluj15-1
Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei
cluj4
Grădina Botanică „Alexandru Borza”
cluj14
Privelişte din Turnul de Apă al Grădinii Botanice

 

 

Lasă un răspuns

